Sök bland våra lediga jobb
Sök på yrke, kommun, arbetsgivare eller kompetenser...
Tips!
Du söker genom att skriva det du söker efter i fältet här ovanför. Du får då fram förslag baserat på det du skriver och kan enkelt lägga till det i sökningen. Du kan söka efter yrkestitlar, yrkeskategorier, län, specifika arbetsgivar eller kompetenser. Lycka till.
Sök via radie
Region/Län
Kategorier

Inköpsansvarig

Rejmes söker en Inköpsansvarig till huvudkontoret i Norrköping. Är du en förändringsbenägen och erfaren inköpare som vill utveckla inköpsfunktionen hos oss? Då söker vi just dig!
Om jobbet
I din roll som inköpsansvarig har du det övergripande ansvaret för inköps- och upphandlingsprocesser inom koncernens samtliga affärsområden. I tjänsten arbetar du både med strategiska frågor men också processbaserat för att kunna skapa struktur samt effektivisera våra rutiner.
Arbetet drivs i nära samarbete med inköpande avdelningar. Via rådsstrukturen, som finns för varje affärsområde, erhålls operativa uppdrag som följer den strategiska inriktningen fastställd av koncernledningen.
Du arbetar löpande med att utveckla och marknadsanpassa koncernens inköpsprocess samt att den implementeras och efterföljs. Vidare leder och understödjer du verksamhetens strategiska samt operativa inköps- och leverantörsarbete med kvalitet- och miljöhänsyn som viktiga grundpelare.
Exempel på inköp av produkter och tjänster:
- Utrustning och förbrukningsmaterial till verkstäder
- IT-utrustning
- Inredning och kontorsmaskiner
- Städning, bevakning och underhåll
- Rollen innefattar idag inget personalansvar.
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har juridisk, ekonomisk eller teknisk utbildningsbakgrund med flera års erfarenhet av strategiska och operativa inköpsprocesser. Du är van att arbeta i komplexa affärssystem och nyttja effektiva inköpsprocesser. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av fordonsbranschen, men det är inte ett krav.
Du är initiativrik, kommunikativ och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Därutöver behöver du ha god förmåga att självständigt skapa struktur, effektiva rutiner och arbetssätt. Vi lägger också stor vikt vid din förmåga att bidra till ett gott samarbetsklimat inom ramen för våra kärnvärden; trovärdighet, skyldighet och ansvar.
Välkommen med din ansökan!
Låter detta intressant? Då vill vi veta mer om dig. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Norrköping. Välkommen med din ansökan senast 15 februari.
Vi arbetar löpande med intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så tveka inte att söka omgående.
Du skickar din ansökan med personligt brev och CV till ansokan@rejmes.se.
Frågor om tjänsten hänvisas till Koncernchef Gunnar Sanderup, gunnar.sanderup@rejmes.se, 011-21 91 11 eller Kredit- och finanschef Andreas Bondesson, andreas.bondesson@rejmes.se, 011-21 91 63.
Annonsen är inte godkänd och går därför inte att ansöka.
Fakta om jobbet
Län
Östergötlands län
Ort
Norrköping
Anställningsform
Tillsvidareanställning
Yrkeskategori
Försäljning/Marknad/Affärsutveckling
Yrkestitel
Inköpare
Publicerad
2019-01-23
Sista ansökningsdag
2019-02-15Avslutad
Kontaktinformation
Om Tage Rejmes Bil AB
Koncernen Tage Rejmes Bil AB grundades 1958 och är idag ett av Sveriges största familjeägda bilhandelsföretag. Företaget är auktoriserad återförsäljare för Volvo, Renault och Dacia personbilar, lätta transportbilar, Volvo lastbilar och bussar. Rejmekoncernen finns representerad med 25 anläggningar för försäljning, service och reparationer på 15 orter i Östergötland, Närke, Södermanland, Västmanland och Småland. Koncernen omsätter ca 3,15 miljarder kronor och har 700 medarbetare.
